joi, 19 februarie 2009

Chipul Greciei


Grecia cu peisajele ei contrastante, cu tezaurele trecutului ei, cu poporul primitor, coastele sculptate, marile azurii si viata contemporana mi s-a aratat in vara anului 2007, pentru o perioada de 10 zile.O data ajunsa pe taramul legendelor, am remarcat bogatia, fertilitatea si prosperitatea care te compleseau la fiecare pas.Soarele este aproape nenatural de luminos,curgand asupra muntilor si stralucind asupra marii pe coaste,golfuri sau insule.Aerul este curat,proaspat si parfumat cu aromele florilor salbatice sau a smochinilor ce cresc la colt de strada.Aura de istorie, te tine prizonier...Atena,Rodosul medieval,Creta,muntele Olimp sau Athos, impozantele stanci ale Meteorei pastreaza trecutul palpabil.


Atmosfera Greciei este cea care te rapeste.In jurul oricarui colt licareste o ruina ce ascunde un tezaur, indicand gloria trecuta si stapanirea umana.Mergand pe strazile sufocate de turisti, o pravalie cu artizanat te imbie la popas sau o taverna te cheama sa servesti un pahar cu vin.

Aceasta imbinare de antic cu modern m-a facut sa planez intre realitate si fantezie, pana cand am realizat ca totusi, exista rai si pe pamant.In popasul meu din Grecia, am resusit sa vad doua din simbolurile ei cele mai importante: Meteora si cateva din manastirile de pe M-le Athos ce aveau vedere la tarm.
Meduza inspirata de-o muza

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu